שיתוף מסך ועבודה מרחוק

27 אוקטובר 2020

שיתוף מסך ועבודה מרחוק
איך עושים את זה נכון?

התקופה האחרונה הובילה חברות וארגונים רבים לעבור מפעילות פיזית במשרדים, לעבודה מהבית ותקשורת ממוחשבת.

הדרך הנפוצה ביותר לעשות זאת, היא כמובן באמצעות כלים לעבודה מרחוק, המשמשים את כולנו, אם לעבודה מרחוק עם לקוחות, פגישות עבודה עם שותפים, קולגות לעבודה, בעלי מקצוע אחרים ומגוון שימושים נוספים.

מאחר וכעת רובנו לרוב מתקשרים מהבית, בין מסכים, שיחות וידאו, זום, וואטסאפ ווב וכו', החלטנו לעשות קצת סדר ולהקל עליכם, עם הכלים הטובים ביותר לעבודה מרחוק, והשימושים השונים בהם!

היום נסקור את הכלים השונים ואת צורת השימוש בהם, עם אפשרויות ופיצ'רים שונים:

תחילה נדבר על הכלי, שהוא אולי המילה הנפוצה ביותר בשנת 2020, כמובן, "זום".

לגבי מי הוא ומה הוא, אין צורך להרחיב, גם מי שלא משתמש בכלי ברמה היומית, מודע אליו ולשימוש הנפוץ בו.

על מה שלא מדברים איתכם, זה כל האפשרויות שבו:

מה ניתן לעשות עם זום?

הגרסה החינמית של זום, מאפשרת:

  • שיחות ועידה.
  • שיתוף מסך.
  • הקלטה של שיחות ושיתופי מסך לשימוש עתידי.
  • עד כמאה משתתפים, ללא הגבלת זמן, בשיחות וידאו.
  • וובינרים למיניהם, כהרצאות עבור משתתפים אחרים.
  • חיבור הן מהנייד והן מהמחשב.
  • שיתוף מסמכים, לא רק מסך.
  • צ'אט אינטראקטיבי.

זום הוא כלי מאוד אפקטיבי במקרים בהם אנו רוצים ליצור שיחות / פגישות / ישיבות עבודה מרחוק, הוא נחשב מאוד יציב ונוח להעברת מסמכים ושיתוף מסך במהלך הפגישות.

לצרכים אחרים, כגון שיחות ועידה ללא שיתוף מסך, או לשיחות ועידה בגרסאות אחרות, ניתן להשתמש בכלים אחרים.

וואטסאפ:

לעתים, כשאנחנו בתנועה, או כשאנחנו מנהלים שיחות לא פורמליות, שלא מחייבות שיתוף מסך או להיות מול המסך לפרק זמן ארוך מדי – מומלץ להשתמש בשיחות וידאו של וואטסאפ, המאפשרות שיחה נוחה בין משתמשים, עד ל4 משתמשים במקביל!

היתרון הוא שוואטסאפ לא מחייב קישור להזמנה לחדר ישיבות, כמו בזום, ונחשב פחות מסורבל, החיסרון, שהוא בעל פחות אפשרויות ומאפיינים, ולכן נעדיף להשתמש בו רק במקרים של שיחות יחסית קצרות יותר, ופחות פורמליות.

סקייפ:

עוד לפני שידענו מה זה זום, סקייפ הייתה בין האפשרויות הפופולאריות בעולם (!), לשיחות וידאו ושיחות אודיו ברשת, ברחבי העולם.

סקייפ מהווה חלופה אידיאלית לשיחות בזום ולוואטסאפ, עם ממשק נוח לשיחות וידאו ושיתוף מסך, איכות וידאו ושמע גבוהה יותר, ופחות בעיות בתקשורת.

גוגל Hangouts:

מה זה גוגל Hang outs, ואיך זה שונה משאר הפלטפורמות?

אז נכון, גוגל לא המציאה את הגלגל, והפלטפורמה הזו גם היא מאפשרת שיחות וידאו בין אנשים.

אז למה בכל זאת?

לעומת פלטפורמות אחרות, גוגל Hang outs, בנויה בצורה יותר חברתית, בעודה מאופיינת בצורה מאובטחת עוד יותר, על פי הסטנדרטים של גוגל, ומעבר לכך, מתקשרת בצורה פשוטה עם הג'ימייל שלכם, או הגוגל קלנדר (יומן). למי מאיתנו שמשתמש ביומן כדי לתאם פגישות ואירועים חשובים, התוכנה הזו עשויה להיות מאוד נוחה לעבודה.

מה עושים למקרים של שליטה מרחוק / שיתוף מסך בלבד?

בהמון מקרים, אנחנו לא נרצה להשתמש בפלטפורמות הללו, מאחר ואין לנו צורך בקיום פגישה, ישיבה או ועידה כלשהי, אלא עלינו לשתף את המסך שלנו או לשלוט או להישלט מרחוק על ידי חבר לעבודה.

במקרים כאלו, אנו ממליצים על 2 אפשרויות מובילות:

  1. Anydesk – Anydesk היא תוכנה קלילה, בעלת גישה קלה ונוחה לשימוש, עם גרסה חינמית שמאפשרת למשתמשים לשתף מסך ולשלוט מרחוק, לצרכי הסברה, עבודה ועוד.
  2. TeamViewer– למי שלא מכיר, TeamViewer, זו פלטפורמה דומה, המאפשרת כמו כן, שליטה מרחוק ושיתוף מסך, עם כמה מאפיינים נוספים כמו שינוי VPN, שיתוף בין ניידים, שיתוף קבצים, הדפסת קבצים מרחוק ועוד. זו תוכנה עם גרסה חינמית כמו כן, אך מעט יותר מורכבת ופחות קלה לשימוש על ידי המשתמש הממוצע.

לשאלות נוספות, סיוע בעבודה מרחוק ולכל התייעצות, מוזמנים לפנות אלינו ולהשאיר פרטים!