העברת אתר מוויקס לוורדפרס – כל מה שצריך לדעת

26 אוקטובר 2021

העברת אתר מוויקס לוורדפרס –
כל מה שצריך לדעת

בעלי אתרים רבים מעוניינים להתקדם ולבצע העברת אתר מוויקס לוורדפרס • וורדפרס מאכלסת כ-33% מכלל האתרים, בעוד שוויקס מאכלסת רק 1% • יתרונות הוורדפרס: קוד פתוח, ממשק מתקדם, יותר נוח לתפעול, מכיל יותר אפשרויות ותוספים

המעבר מוויקס לוורדפרס עשוי להיות מעט מייגע, למי שאין לו את הניסיון הנדרש. עם זאת, מעבר זה טומן בחובו יתרונות רבים, מה שמוביל רבים לפנות אלינו ל- LM Web Solutionsבמטרה לבצע את המעבר. אשר על כן, החלטנו לחלוק מהניסיון שלנו, להרחיב את היריעה ולהסביר לכם במאמר זה על היתרונות במעבר זה, החסרונות, וכן על השוני העיקרי בין שתי הפלטפורמות.

בעלי אתרים רבים ביצעו אתר באופן קליל ועצמאי בפלטפורמת "וויקס" (Wix) ובחרו עם הזמן לעבור לפלטפורמת וורדפרס בשל מספר סיבות מרכזיות:

1. האתרים גדלו – העסק התקדם, ומכאן הגיע הזמן לעבור למגרש של הגדולים ולהגדיל את האפשרויות והפתרונות באתר.

2. בנוסף, בוויקס אין את הפתרונות הנרחבים המתאימים לצרכים של בעלי האתרים, כיוון שמדובר על פלטפורמה עם קוד סגור. בוויקס לא ניתן, למשל, לשכור שירותים ממתכנת שיטפל בדרישות החדשות בכמה שעות עבודה בודדות כמו בוורדפרס.

3. אתרי וורדפרס מהירים יותר, קל יותר לבצע בהם שינויים, הם קלים יותר לקידום ותפעול, מכילים יותר אפשרויות ופיצ'רים ועוד.

וורדפרס לעומת וויקס –
חוכמת ההמונים

וורדפרס היא פלטפורמת קוד פתוח שזוכה לפופולריות מאז 2003, זאת מכיוון שהיא קלה לשימוש ובעלת צוות פיתוח פעיל. נכון לשנת 2021 הפלטפורמה מאכלסת כ-33% מכלל האתרים ברשת, מעל לכל פלטפורמה אחרת, זאת לעומת וויקס, המאכלסת רק 1% מכלל האתרים. וורדפרס מאכלסת יותר מ-1.1 מיליון דומיינים חדשים בכל חצי שנה. אין זה מפתיע שאת מילת המפתח "וורדפרס" מחפשים כ-2.74 מיליון פעמים בכל חודש בחודשו. הנתונים הללו לבדם מהווים סיבה טובה לבצע העברת אתר מוורדפרס לוויקס.

העברת אתר מוורדפרס לוויקס – הסיבות העיקריות למעבר

נוחות: לעיתים קרובות דברים עלולים להשתבש בוויקס, במיוחד כשמנסים לשנות או להוסיף משהו לאתר, כמו למשל אלמנטים מורכבים או תצוגה לא סטנדרטית, מה שדורש שילוב של קוד ועיצוב ייחודיים.

שינוי משמעותי באתר: שינוי הכולל הוספה של חנות חדשה או כמות גדולה של תכנים לאתר. בוורדפרס, עם פיתוח נכון, ניתן בלחיצת כפתור לטעון המון תוכן מקבצים חיצוניים, כמו למשל קובץ אקסל. לגבי הוספת חנות – החיסרון העיקרי בוויקס הוא שלא ניתן לבחור חברת סליקה או להחליף חברת סליקה, ולכן אין אפשרות להתמקח על עמלות סליקה, מה שמשפיע על רווחיות המכירה.

קידום אתרים: מעבר לוורדפרס עשוי לסייע בקידום האתר בשל האפשרויות הרבות שבו. כמו כן, רוב מקדמי האתרים מעדיפים לעבוד על פלטפורמת וורדפרס., נשמח לסייע.
ניתן להשאיר פרטים או ליצור קשר טלפוני:

שירות גיבויים: מי הבעלים של הקוד?

גם בוויקס יש שירות גיבויים, אלא שהבעלות על הקוד או התבנית היא של וויקס ולא ניתן לבחור חברת אחסון אחרת, זאת לעומת לעומת וורדפרס, המאפשרת בקלות לעבור לחברות אחסון ולגבות את האתר.

האם תמיד כדאי להעביר את האתר לוורדפרס בכל מחיר?

כמו כל דבר בעולם העסקי, גם ההעברה כרוכה בזמן, בכסף או בשניהם. אשר על כן, המעבר מוויקס לוורדפרס איננו הכרחי בכל מצב. אם האתר עובד היטב ומשרת את התכלית לשמה נבנה, אין כל סיבה להעביר. יש לבחון כל מקרה לגופו.

ההבדלים המרכזיים בין
אתר וויקס לוורדפרס

מדובר על שתי פלטפורמות שונות לבניית אתרים שאין ביניהם קשר מלבד המהות הכללית. וויקס בנויה על קוד סגור ולעומת זאת וורדפרס בנויה על קוד פתוח. כמו כן, השימוש בוויקס הוא בחינם, למעט אם בוחרים לשלם על גרסת פרימיום או פיצ'רים נוספים. באופן דומה, מערכת הוורדפרס גם היא חינמית, אך עלולה לגרור הוצאות כספיות גבוהות יותר. יש לשלם על דומיין, שרת אחסון, ובמקרים רבים על תוספים, פיצ'רים וכלים מתקדמים נוספים לבניית אתרים. אתר וויקס מכיל פרסומות (בשימוש חינמי). לעומת זאת, בוורדפרס אין פרסומות כלל. אבל בסופו של דבר בעלי אתרים ובעלי עסקים צריכים לבחון את ה-ROI (החזר השקעה – מדד שמתאר את היעילות של ההשקעה לעומת התמורה).

אבל בסופו של דבר בעלי
אתרים ובעלי עסקים

ניתן להעביר את האתר ב-2 אופנים:

  1. בניית האתר מחדש בעזרת מחולל העמודים הפופולרי "אלמנטור" (Elementor ). הבנייה מבוססת על העיצוב הקיים בוויקס והעברת התוכן מתבצעת בצורה ידנית בצורה של "
  2. פיתוח האתר מ-0 "קסטום מייד" – כתיבת קוד איכותית והטמעה שלו בוורדפרס בעזרת שדות מיוחדים (קסטום פילדס). אנו ממליצים על שיטה זו למי שיכול להרשות לעצמו מבחינה תקציבית.
    חשוב לשמור על הפניות 301. כלומר, יש לנהל רישום בטבלת אקסל של קישור ישן מול קישור חדש. לאחר מכן, על המתכנת להטמיע זאת על מנת לשמור על הדירוג של כל עמוד.

חשוב לשמור על הפניות 301. כלומר, יש לנהל רישום בטבלת אקסל של קישור ישן מול קישור חדש. לאחר מכן, על המתכנת להטמיע זאת על מנת לשמור על הדירוג של כל עמוד.

העברת אתר מוויקס לוורדפרס –
בואו נתקדם

לחברתנו LM Web Solutions ניסיון רב בביצוע העברת אתר מוויקס לוורדפרס